Żyjemy w czasach, w których coraz więcej aktywności biznesowych jest przenoszonych do Internetu. E-handel i e-usługi to coraz ważniejsze dziedziny działalności firm. I wydaje się, że od tego trendu nie ma już odwrotu. Więc naturalną konsekwencją tej sytuacji jest dynamiczny rozwój e-marketingu, w którym wielu widzi przyszłość działań promocyjnych.

Czy oznacza to, że należy rezygnować z tradycyjnych form marketingu? Czy całość aktywności należy koncentrować w sieci? A może lepszym wyjściem jest łączenie tradycyjnych form promocji z cyfrowymi? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie połączenia kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych i kampanii w Internecie.

Zalety kampanii internetowych

Kampanie internetowe i mobilne to najnowocześniejsze formy promocji w arsenale marketerów. Różnorodność dostępnych form sprawia, że praktycznie każda firma może efektywnie reklamować się w sieci. I dodatkowo dokładnie obliczyć efektywność podejmowanych działań.

Dodatkową zaletą kampanii internetowych jest ich relatywnie niski koszt. Dobrze przygotowana i przeprowadzona kampania w Internecie może być dużo tańsza niż kampania w tradycyjnych mediach.

Kolejną zaletą kampanii internetowych jest możliwość personalizacji komunikacji marketingowej. Dzięki dokładnej analizie potrzeb i zachowań klienta możliwe jest trafianie do niego z komunikatami, których oczekuje. Natomiast w przypadku konieczności wprowadzenia zmian, możliwe jest korzystanie z nowoczesnych narzędzi, dzięki którym można zrobić to sprawnie i przy minimalnych kosztach dodatkowych.

Zalety kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych

O zaletach kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych nie trzeba nikogo przekonywać. Niski koszt jednostkowej ekspozycji komunikatu marketingowego w połączeniu z wysokim wskaźnikami popularności wśród klientów sprawiają, że ich efektywność jest naprawdę wysoka.

Dodatkowo gadżety reklamowe są jednym z najlepszych sposobów na budowanie długoterminowej lojalności klientów. Zdecydowanie lepszym niż reklama w tradycyjnych mediach lub w Internecie.

Połączenie gadżetów reklamowych i Internetu?

Czy połączenie tradycyjnych kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych z kampaniami internetowymi? Do tej pory trudno było znaleźć dowody na potwierdzenie lub zaprzeczenie opłacalności takich działań. Jednak najnowsze badania pokazują realne korzyści wynikające z tego rozwiązania.

Okazuje się bowiem, że aż 90 procent klientów, którzy otrzymali reklamowy gadżet poszukuje informacji o firmie w Internecie. Wręczanie prezentów ma również wpływ na popularność w mediach społecznościowych. Ponad 40 procent obserwuje profile marek, od których otrzymało upominek promocyjny. Te dane w połączeniu z faktem, że aż 85 procent klientów jest skłonnych do zakupów produktów i usług firm, od których otrzymało prezenty pozwalają wnioskować, że połączenie tradycyjnego marketingu gadżetowego i nowoczesnej promocji w sieci jest wyjątkowo skuteczne. Dlatego łączenie tradycyjnych form promocji z nowoczesnymi rozwiązaniami wydaje się dobrym sposobem na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów.