Z wizytówką jest trochę jak z podaniem ręki na powitanie. Słaby, lekki czy wręcz mokry uścisk dłoni potrafi zniechęcić do całego spotkania, nie mówiąc o możliwości potencjalnej współpracy. Podobnie sprawa ma się z wizytówką, która podana niedbale, wymięta i nieatrakcyjna zadziała jak swoista antyreklama.

Pokolenie Z zapyta „o co kaman z tą wizytówką?”, przecież żyjemy w dobie portali społecznościowych, e-maili czy telefonów komórkowych. Oni nie wiedzą lub „nie czają”, że to pierwsze wrażenie, ta wręczona wizytówka niejednokrotnie decyduje o sukcesie w biznesie lub jego braku.

Wizytówek nie da się ostatecznie zastąpić nowoczesnymi rozwiązaniami. Powód w zasadzie jest jeden, lecz o potężnej wadze. Nawet najlepsze, najładniejsze i najmodniejsze konto internetowe czy wizytówka cyfrowa nie przyniesie tyle, co bezpośrednie spotkanie. Relacje międzyludzkie, realne i trwałe mają szanse powstać wyłącznie przy bezpośrednim kontakcie. Zarówno na gruncie biznesowym, jak i prywatnym istotne jest pierwsze wrażenie. Wyszukany ubiór czy wyjątkowa wizytówka, mogą wywrzeć dobre wrażenie i ułatwić pozostanie zapamiętanym. Dlatego w relacjach zawodowych wizytówka nie powinna być wyłącznie nośnikiem informacji. Ogromne znaczenie ma jej wygląd, kolory czy materiał, z jakiego została wykonana. Niestety zdarzają się jeszcze przypadki wizytówek drukowanych na białym papierze, z wykorzystaniem atramentowej drukarki firmowej. Profesjonalista powinien zdać się jednak na wysokiej jakości drukarnię, której może również powierzyć również wykonanie projektu wizytówki. Co istotne, będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, lecz nie do końca wyjątkowe. Powszechnie dostępne szablony wizytówek to szybkie rozwiązania. Warto jednak pamiętać o wyjątkowości i skorzystać z kreatora wizytówek. Z jego pomocą można wykonać projekt według własnego uznania, z uwzględnieniem indywidualnych pomysłów. Kreator wizytówek zwykle jest narzędziem bardzo intuicyjnym, dającym jednak spore możliwości projektowe. Skorzystanie z takiego narzędzia gwarantuje jednocześnie niepowtarzalność projektu, w czym właśnie może tkwić jego wyjątkowość.