Czy lepiej pije się kawę lub herbatę z filiżanki, czy kubka? To zależy tylko od nas, w czym bardziej smakuje. Filiżanka jest delikatniejsza, ale kubki reklamowe mają swój niepowtarzalny urok. Dlaczego? 

Może dlatego, że czujemy się dobrze, kiedy ktoś nam taki kubek podaruje. Niby nic, a jednak cieszy. Firmy doskonale o tym wiedzą i w ten sposób budują sympatię do swojej marki. Im śmieszniejsze kubki z nadrukiem tym lepiej. Poprawią humor, czasem wywołają uśmiech, czasem złość. Ale nie pozostawią po sobie obojętności, a przecież firmie o to chodzi. Neutralny stosunek do marki nie jest tym, czego oczekują od swoich obecnych i potencjalnych klientów.

To Robert Caldini opisał w jaki sposób wywierać wpływ. Jego sześć wskazówek stało się mottem dla każdego marketingowca, którego zadaniem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Czym jest ten wizerunek? To inaczej konotacje z jakimi wiąże się nazwa firmy i jej działalność, czyli prościej rzecz ujmując to, z czym się kojarzy. Skojarzenia mogą być różne i zależą od przekazu marketingowego oraz tego, co chce się uzyskać. Ale zawsze powinny być pozytywne. Negatywne skojarzenia zaburzają cele stawiane sobie przez marketing. Czy w tym przekazie pomagają kubki? Jak najbardziej, a w szczególności kubki z własnym nadrukiem. Dlaczego? Bo wzmacniają świadomość marki. A o to przecież chodzi. Najgorszy jest brak tej świadomości, bo oznacza, że marka w naszej głowie nie istnieje, czyli najprawdopodobniej jej produkty nie staną się przedmiotem naszego wyboru. Kubki reklamowe sprawią, że markę zapamiętamy, a im częściej sięgniemy po kubek, tym lepiej zapisze się ona w świadomości. Jeśli kubek budzi sympatię, marka również ją wzbudzi. Dlaczego to ważne? Bo zazwyczaj kupuje się lubiane produkty. Oczywiście na wybór ma wpływ cena, ale nie tylko. Jeśli widzimy dwa produkty w podobnej cenie, wybierzemy ten, który lepiej znamy i który zagwarantuje, że jego zakup będzie wiązał się z poczuciem dobrze wydanych pieniędzy. Co jeszcze ma wpływ na nasze wybory? Wzajemność. Jeśli coś dostajemy, łatwiej jest nam coś od siebie zaoferować, czyli inaczej kupić produkt tej a nie innej firmy.