Każdy z nas znalazł się w sytuacji gdzie musiał dokonać zakupu jakiegoś produktu, ale w gąszczu szerokiej gamy dostępnych produktów okazało się to bardzo trudne. Nie inaczej jest w przemyśle paliwowym gdzie do wyboru mamy bardzo wiele produktów zarówno firm europejskim jak również chińskich producentów. Ceny urządzeń europejskich są o wiele wyższe od ich chińskich odpowiedników jednak ze względu na charakter urządzenia lepiej zapłacić kilkaset zł tych więcej i mieć pewność, że urządzenie będzie działało przez wiele lat.

Rodzaje pomp do oleju

Najczęściej spotykane pompy do oleju silnikowego, hydraulicznego czy przepracowanego to modele o konstrukcji łopatkowej lub zębatej, rzadziej pompy membranowe, które są uniwersalne jednak droższe od pomp łopatkowych i zębatych. Jednym z głównych producentów pomp do oleju silnikowego czy hydraulicznego jest włoska firma PIUSI, która specjalizuje się w produkcji armatury do paliw płynnych m.in. do oleju napędowego, benzyny, olejów, Adblue czy RSM.

Wydajność i parametry pomp do oleju

Urządzenia do przepompowywania gęstych olejów silnikowych czy hydraulicznych wiąże się z zastosowaniem pompy do oleju silnikowego, która swoją budową znacznie różnić się będzie od pomp do oleju napędowego. Spowodowane jest to tym, że olej napędowy nie jest tak gęstym olejem jak olej przepracowany, hydrauliczny czy silnikowy. Wydajność pomp do oleju silnikowego wynosi od kilku do kilkunastu litrów na minutę, gdzie w porównaniu do pomp przeznaczonych do oleju napędowego wynosi od kilkudziesięciu nawet do 120 litrów na minutę. Pompy do olejów zasilane mogą być napięciem 230V lub 400V z zależności od potrzeb i możliwości w danym obiekcie. Urządzenia do przepompowywania olejów o mocy od ok 800W do 2000W i przy obrotach od 1000 obr/min do ok 1500 obr/min są w stanie wypompowywać olej z wydajności od 8-9 l/min do 20-25 l/min w zależności od rodzaju pompy i gęstości przepompowywanej cieczy. Cena urządzeń firmy PIUSI wacha się w granicach od ok 1000 zł do 1500 zł, pompy wyposażone zostały w przewód zasilający natomiast wejście i wyjście paliwa w 1” gwint wewnętrzny BSP, dzięki czemu bez problemu połączymy pompę do układu paliwowego.