Jeżeli chcesz skorzystać z możliwości przygotowania kubków reklamowych, zapewne przyda się nasz mini poradnik – jak przygotować właściwy projekt. Wbrew pozorom sprawa wcale nie jest taka prosta, jakby się wydawało. Istnieje mnóstwo możliwości i pomysłów, a prawda jest taka, że niestety większość z nich nie spełnia później swojej roli. Jesteś gotowy na dużą dawkę informacji? Zaczynamy!

Może zaczniemy od tego, jak nie reklamować się na ceramice. Wiele osób uważa, że jest to coś w stylu tablicy ogłoszeń. Im więcej na niej treści, tym lepiej. Niestety kubki reklamowe to coś innego, jak billboard w mniejszej wersji. To coś subtelnego, co ma przypominać o firmie do współpracy. Zanim zaczniemy nasze porady dotyczące projektu, zastanów się, który kubek jest Twoim ulubionym? Który z nich wykorzystujesz najczęściej? Do kawy, szybkiej zupki czy herbaty? Czy którykolwiek z nich jest prezentem od jakieś firmy / partnera? Co sprawiło, że tak bardzo się podoba?

Umiar i rozsądek

Zapewne delikatna reklama i bardzo estetyczne wykonanie. I wcale nie mamy na myśli jakości ceramiki czy samego nadruku reklamowego. W kubku najważniejsze jest bowiem, by jego pojemność pozwoliła na wlanie odpowiedniej ilości płynu do przygotowania zupki czy kawy – czyli powyżej 200 ml. Ucho było wygodne w podnoszeniu, a sam nadruk.. nie za krzykliwy.

Odrzuć tutaj różne formy reklamowania się z wklejaniem całkowitej swojej oferty, numerami do handlowców, sekretarki i księgowej oraz podaniu pięciu lokalizacji w jednym województwie. Wybierz tylko jeden element łączący z Twoją marką, dorzuć hasło reklamowe, może coś w żartobliwym przybraniu i adres strony. Nie musisz dodawać maila, numeru telefonu – w końcu znajdują się one wszystkie na stronie, prawda?

Dobrą praktyką jest też dorzucenie do środka hasła call to action – coś w stylu „obudzony? Ruszamy do akcji”. Twój kubek musi stać się tym ulubionym, dlatego zaprojektuj go w taki sposób, w jaki sam chciałbyś go otrzymać.

Trudna sztuka, dlatego tak skuteczna w odbiorze

Trzeba pamiętać, że dobór właściwej grafiki na kubki reklamowe to też prawdziwa sztuka! Nie bez powodu są one wciąż jednym z najskuteczniejszych sposobów w komunikacji z klientem. Dobry wybór może procentować. Rezygnuj więc z podobizny prezesa, zdjęć budynku czy całej gamy produktów nadrukowanych na tak małej powierzchni. To się niestety nie sprzeda – nie ma fizycznie takiej możliwości. Klient oczywiście, ucieszy się z takiego prezentu, ale będzie on kurzyć się w kuchennej szafce i jego pracownicy sięgną po niego dopiero wtedy, gdy skończą się inne kubki do przygotowania kawy.

Jeżeli wciąż zastanawiasz się czy kubki reklamowe to dobry sposób na reklamę – możemy powiedzieć, że tak. A mamy w tym doświadczenie. Kluczem jest właściwe dobranie materiałów graficznych do odpowiedniej powierzchni. Jeżeli potrzebujesz porady, śmiało skontaktuj się z handlowcami, który pomogą w wyborze.