Dane to paliwo nowoczesnego biznesu. W dobie ogromnej konkurencji większość decyzji biznesowych podejmowana jest w oparciu o analizę ogromnych zbiorów danych pochodzących z wielu źródeł. Oznacza to, że systemy Business Intelligence muszą zapewniać decydentom poziom wsparcia, który pozwala na niezwłoczne podejmowanie precyzyjnych działań.

Zapewnienie oczekiwanego wsparcia jest możliwe między innymi dzięki technologiom sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. W jaki sposób te produkty firm programistycznych pomagają firmom budować konkurencyjność?

Analiza danych w nowoczesnej firmie

Bez możliwości zbierania ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym trudno obecnie wyobrazić sobie budowania przewag konkurencyjnych. Jednak istnieje też druga strona medalu. Ilość i złożoność danych powoduje, że tradycyjny manualny sposób przygotowywania analiz i raportów staje się zdecydowanie zbyt mało wydajny. Dlatego firmy programistyczne pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi nie tylko analizować wszystkie zbierane dane, ale także robić to w czasie rzeczywistym.

Wsparcie w całym cyklu analizy danych

Nowoczesne systemy BI kompleksowo wspierają proces analizy danych. Wykorzystywane są już na etapie przygotowywania danych, czyli ich eksportu, strukturyzowania i przygotowania do kolejnych etapów obróbki. Kolejnym krokiem jest wstępna analiza polegająca na sprawdzeniu ogromnej liczby rekordów i znalezieniu najważniejszych wzorców. W tym kroku dochodzi także do odrzucenia danych nieistotnych. Kolejnym etapem prac jest szczegółowa analiza danych i przygotowanie wniosków.

Co ważne, analiza danych wykonywana jest nieustannie. Nowe partie danych wykorzystywane są do doskonalenia procesu analizy i wyciągania wniosków. Bez technologii machine learning i sztucznej inteligencji nie byłoby to możliwe.

Ukontekstowienie zbieranych danych

Kolejną zaletą nowoczesnych systemów Business Intelligence jest zapewnianie przez nie możliwości umieszczania danych w odpowiednim kontekście. Najbardziej zaawansowane oprogramowanie analityczne pozwala ustalić nie tylko kim jest użytkownik i gdzie się znajduje, ale również prognozować czym jest zainteresowany i co podnosi poziom jego zaangażowania. Ma to kluczowe znaczenie dla szybkości i trafności podejmowanych działań. Możliwość prognozowania potrzeb jest bowiem niezbędnym elementem procesu budowania lojalności klientów oraz rentowności relacji handlowych.

Korzyści z rozszerzonej analizy danych

Podsumowując warto wyliczyć najważniejsze zalety systemów Business Intelligence wykorzystujących sztuczną inteligencję i machine learning. Te nowoczesne produkty software house-ów pozwalają m.in.:

  • analizować ogromne zbiory danych,
  • wykonywać analizę w czasie rzeczywistym,
  • zwiększać precyzję analizy,
  • wyciągać wnioski na podstawie kompleksowych danych.

Przynosi to następujące korzyści biznesowe:

  • pozwala budować rentowność poprzez zmniejszanie kosztów i podnoszenie przychodów
  • umożliwia oszczędzanie czasu,
  • zwiększa elastyczność i pozwala lepiej wykorzystywać zasoby firmy.