Długopisy reklamowe są jednym z najczęściej wykorzystywanych gadżetów do promowania swojej działalności. Dużą popularność zawdzięczają swojej praktyczności i prostocie. Wiele dostępnych na rynku gadżetów reklamowych może przyciągać uwagę przez swoją nietypowość i oryginalny przekaz, co może być zaletą, ale i wadą. Długopisy są czymś, co posiada każdy z nas, więc wykorzystanie ich w celu reklamy zawsze będzie trafionym pomysłem, co daje im przewagę nad innymi formami reklamy.
Ogromną zaletą jest ich ekonomiczność – za niewielką kwotę możemy nabyć wiele sztuk, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Jak powinieny wyglądać dobrze zaprojektowane długopisy reklamowe? Niewielka powierzchnia długopisu daje ograniczone pole manewru, jednak i tu warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych zasad. Przede wszystkim, największą rolę odrywa minimalizm i jasność przekazu, bo często mniej znaczy więcej. Najpopularniejszą formą reklamy zawartej na długopisów jest po prostu nazwa promowanej działalności. Z pozoru to nie wiele, ale mniej treści może wpłynąć na przyciągnięcie uwagi większej liczby odbiorców. Warto postawić na wyraźną, proporcjonalną czcionkę, która będzie przykuwać wzrok i wyróżnić się na tle długopisu. Bardzo ważny jest kontrast – przy jasnym kolorze długopisu wybierzmy ciemną czcionkę, a przy ciemnym jasną. To bardzo proste zasady, jednak zapewnią one dobrą widoczność naszej reklamy. Jeżeli logo firmy jest proste i zawiera niewielką ilość szczegółów możemy pokusić się o umieszczenie go na powierzchni reklamowych długopisów. Prosty znak może wyglądać bardzo efektownie i również przyciągać uwagę odbiorcy. Jeśli jednak logo jest zbyt misterne, w tak małych wymiarach może utracić ma jakości i stać się niewyraźne, co przyniesie odwrotny do zamierzonego efekt i zniechęci, zamiast zachęcić. Wtedy możemy postawić na długopisy reklamowe w kolorze loga promowanej na gadżetach działalności. Taki zabieg z pewnością przyciągnie uwagę, a jednocześnie nie będzie przesadą.