Zakładanie i prowadzenie bloga wiele osób traktuje jako zajęcie hobbystyczne. Tymczasem to ważne narzędzie, jeśli interesuje nas pozycjonowanie stron. W takiej sytuacji swobodne wypowiadanie się na wiele tematów należy zastąpić merytorycznymi wpisami na temat, powiązany z naszą działalnością.

Prowadzenie bloga a wartościowe treści

Co najbardziej przyciągnie internautów i potencjalnych klientów do naszej strony internetowej? Na pewno wartościowe treści. Jeśli witryna w całości wypełniona jest produktami i usługami, klient może uznać, że czegoś mu brakuje i poszuka konkurencji. Jakie informacje mogą być dla niego przydatne? Na pewno publikacje autorskie, dopasowane do profilu firmy. Jeśli produkujesz narzędzia, pokaż, jak można je zastosować. Stwórz poradniki, które pokażą, jak krok po kroku zrobić coś, co przyda się w domu, ogrodzie lub na działce. Opis może stać się dla wielu osób ciekawą inspiracją.

Regularne spotkanie z klientami

Pozycjonowanie stron to długi proces, podobnie jak pozyskiwanie zaufania klientów. Chcesz stworzyć grono zainteresowanych odbiorców? Postaw na regularny, dobry content. Publikuj wpisy blogowe np. co tydzień, przyzwyczajając czytelników do tej rutyny. Dobrym pomysłem jest rozwijać na blogu wątpliwości, jakie pojawią się w mediach społecznościowych. Jeśli tam klienci zadają pytania, odpowiadając, należy wspomnieć, że opracowanie na interesujący ich temat będzie, lub już jest na firmowym blogu. Social media to także idealne miejsce do linkowania każdego nowego wpisu. Regularne publikacje to coś, na co zwracają uwagę nie tylko internauci, ale również algorytmy Google.

Nie pisz tylko pod kątem SEO

Internauci lubią takie miejsca w sieci, od których bije autentyzm. Jeśli zdecydujesz się na szczerą relację przy pisaniu bloga, ma to duży wpływ na pozycjonowanie stron. Nie kopiuj cudzych treści i zdjęć, pozostaw na własne. Nie pisz zbyt krótkich tekstów, bo często nie da się w nich zawrzeć tego, co istotne. Bardzo rozwlekła formuła też nie jest dobrym pomysłem. Jeśli tekst naszpikujesz słowami kluczowymi, każdy zorientuje się, że chodzi głównie o jego linkowanie, bez większego związku z witryną. Co więcej, taki fałsz szybko wyłapie również algorytm Google.

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Skuteczne pozycjonowanie stron zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest pozytywny wizerunek firmy. Można o niego zadbać także na blogu. W jaki sposób? Atrakcyjna treść powoduje pozytywny odzew internautów. Google szybko wyłapie, że na daną witrynę wracają te same osoby, poszukując nowych treści. Blog to także dobre miejsce do przedstawienia ekspertów firmy, ich zalet i specjalizacji. Publikacja wraz z danymi osobowymi i zdjęciem sprawi, że nasza wiarygodność wzrasta.

Jeśli twój blog ma odnieść sukces pod kątem pozycjonowania, ważne są także linki wewnętrzne i zewnętrzne. Zadbaj o to, aby znalazł się w katalogach branżowych.