Strona głównaBiznesPodcasty jako biznesowy środek komunikacji i promocji

Podcasty jako biznesowy środek komunikacji i promocji

Podcasty zyskują coraz bardziej na popularności. Ich tematyka jest obecnie naprawdę różnorodna, ponieważ możemy znaleźć wśród wielu czysto rozrywkowych transmisji znajdziemy także te o tematyce biznesowej, politycznej, technicznej czy będące kursami (np. językowymi).

Jak zrobić podcast? – podstawowe założenia

Podcasty często bazują jedynie na dźwięku jako audycje słuchowe, więc w celu przyciągnięcia uwagi słuchacza muszą poruszać interesujące tematy i przedstawiać je w sposób ciekawy. Podcast powinien być dobrze przemyślany, by uniknąć chaotycznego składania myśli w jego trakcie. Powinien być źródłem wiedzy, bazować na aktualnych informacjach i być przydatny dla potencjalnego słuchacza.

Drugą opcją jest, by był interesujący i rozrywkowy. O możliwościach podcastów i ich tworzeniu możemy wiele nauczyć się z poradników online: https://piotrweppe.pl/podcast-biznesowy/

Kilka cennych rad, jak tworzyć podcasty

1. Twórz treści ciekawe z Twojego punktu widzenia

Wiadomo, że pasjonatów słucha się chętniej i lepiej. Wiedzą oni, o czym mówią i najczęściej potrafią przekazać informacje w interesujący sposób, zarażając swoją energią i pasją do tematu innych. Poza tym, tworząc treści, które są dla nas interesujące mamy pewność, że więcej osób się nimi zainteresuje. Skoro mi się podoba i chciałbym tego wysłuchać to na pewno znajdą się inni, mi podobni. Dodatkowo, łatwiej tworzy się treści, które nas interesują i o jakich mamy pojęcie.

2. Przygotuj dobrą nazwę

Tytuł to pierwsze, co widzi potencjalny odbiorca. Musi być zaintrygowany na tyle, by chcieć kliknąć i wejść do naszej audycji. To pierwsza możliwość. Drugą opcją jest stworzenie tytułu, który będzie wpadał w ucho na tyle, by był prosty do zapamiętania. Przy tym jednak będzie mówił jasno, jakie kwestie zostaną poruszone w trakcie audycji. Tytuł nie może być zbyt długi i skomplikowany, ponieważ odstraszy potencjalnych odbiorców – uznają oni podcast za nudny jeszcze przed wysłuchaniem.

3. Zadbaj o jakość nagrań

Podcasty muszą być nagrywane w odpowiednich warunkach i na dobrym sprzęcie, by jakość dźwięku i obrazu była dobra. Inwestycja w sprzęt się opłaci, ponieważ stabilne i jakościowe podcasty są chętniej wysłuchiwane. Można także w celu podniesienia poziomu jakości używać programów zaawansowanych do nagrywania dźwięku i obrazu, a także mikserów.

Konkurencyjność wśród podcastów jest coraz większa, ponieważ są one coraz popularniejsze i wychodzi ich więcej. Z tego powodu musimy pamiętać nie tylko o dobrych praktykach przy tworzeniu, ale także zadbać o regularność publikacji nowych treści. Inaczej przestaniemy być interesujący jako twórca, bo słuchacze znajdą inny kanał z częstszymi i równie interesującymi podcastami. 

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne