Bycie przedsiębiorcą nierzadko dostarcza niepotrzebnych zmartwień związanych z organizacją czasu – natłok spraw, naglące terminy i stały pośpiech. Jak się z tym uporać?
Po pierwsze – zorganizuj swój czas pracy
Niestety – organizm jest niesamowicie inteligentnym tworem i lubi magazynować stres. Jeśli nasz dzień pracy szacujemy na 7-8 godzin, a ostatecznie pracujemy przeszło pół doby, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy naprawdę warto nadwyrężać nasze zdrowie.
Dobrym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w organizer. Niezależnie, czy zdecydujemy się na opasły terminarz, kalendarz dla fryzjera, czy zwykły notatnik. Na pewno musimy posiadać miejsce, które będzie naszym swoistym notatnikiem i kalendarzem. Niektórzy preferują kalendarz online inni z kolei wolą papierowe wersje. Niezależnie od tego na jaką wersje się zdecydujesz ważne jest to, żeby rzeczywiście z tego narzędzia korzystać, bo umiejętna organizacja czasu pracy to podstawa dla każdego przedsiębiorcy.
Po drugie – naucz się odpoczywać i ładować baterie
Jeśli nasza działalność jest naszą pasją – świetnie! Warto jednak każdego dnia znaleźć choćby kwadrans na… nic nierobienie. Tak, nauka nudzenia się należy do najtrudniejszych, ale jej owoce są nieocenione. Złapanie oddechu i pozwolenie sobie na zupełny reset pozwolą naszemu organizmowi na wyciszenie się i zwolnienie.
Na koniec – pamiętaj, że nie możesz wycisnąć więcej czasu, ale możesz pomóc swojemu organizmowi
Doba ma tylko 24h i nie możliwe jest jej przedłużenie. Można jednak postarać się o to, żeby dać swojemu organizmowi więcej energii do pracy. Warto odpowiedzialnie pomyśleć o tym, ile potrzebujemy snu i jak powinniśmy się odżywiać. Jest to bardzo trywialna i oczywista wskazówka, jednak wciąż wiele ludzi podchodzi do niej w zbyt bagatelizujący sposób.
Każdy, kto kiedykolwiek zajmował się własnym biznesem wie, że – mimo wszelkich trudów – satysfakcja i radość z samorealizacji jest nieoceniona!